vrijdag 15 februari 2008

Imagegenerators


Online plaatjes bewerken ... Ik heb al gezegd dat ik meer met woorden heb, toch? Toch wel leuk gespeeld met fd's Flickr Toys. Ik heb een mozaiek gemaakt in de kleur tuquoise. Mosaic Maker geeft je de mogelijkheid je eigen indeling te kiezen en aan te geven uit hoeveel foto's je mozaiek moet bestaan. Ik begon heel ambitieus met 6 x 6 foto's, maar kwam er al snel achter dat het toch nog wel even tijd kost om de foto's te selecteren. Er zijn wel meerdere mogelijkheden om aan te geven welke foto's je wilt gebruiken. Je kunt de URL's van afzonderlijke foto's opnemen, een set kiezen, je eigen favorieten tonen of foto's met een specifieke tag laten zien. Na enig experimenteren heb ik er voor gekozen de foto's die ik in het mozaiek wil als favoriet aan te merken. Dat gaat sneller dan afzonderlijke URL's invoeren, en geeft je meer controle op de afbeeldingen die je opneemt dan als je van een door anderen getagde verzameling foto's uitgaat. Ik ben best tevreden over het resultaat. Het lijkt me in sommige gevallen ook nog wel bruikbaar, als manier om de vele verschillende aspecten van een onderwerp te laten zien.

1 opmerking:

schrijverdezes zei

Ha Informatiegebruiker,
Knap gedaan! Ik dacht dat ik dat misschien ook wel zou kunnen, maar niet dus en dat toch níet omdat ik er niet een halve zaterdagochtend aan besteed heb. Als je de eerste bruikbare foto gevonden hebt, hoe zet je hem dan alvast klaar voor het mozaïek en zoek je weer verder? Laat ook maar! Als ik het ooit echt wil, vraag ik het je wel. In elk geval schrijf ik sneller 100 worden dat dat ik 1 foto opzoek. Maar ja, een onzer docenten zei dat een foto soms meer zegt dan een hele tekst...